späť

Unikátne off-gridové bývanie chrániace budúcnosť - navrhnuté Slovákmi z Ecocapsule® je príkladom toho, ako môže slovenský dizajn zaujať celý svet.

Ecocapsule: Ikonický mikrodom zo Slovenska s globálnym dopadom

Určite ste už počuli o tom, že jeden z najikonickejších mikrodomov na svete navrhla a vyrobila slovenská spoločnosť Ecocapsule s.r.o. Ide o kompaktný, inteligentný a udržateľný mobilný mikrodom v tvare vajíčka, ktorý spája nadčasový dizajn s udržateľnými ekologickými technológiami. Toto energeticky autonómne bývanie, využívajúce solárne panely a veternú turbínu, si našlo miesto nielen na odľahlých pozemkoch, ale aj v mestách. Sila spoločnosti Ecocapsule® však nespočíva len v realizácii pokrokových myšlienok a kvalitných technológiách – ale aj v schopnosti svoje duševné vlastníctvo kdekoľvek vo svete strategicky chrániť.

Duševné vlastníctvo ako základ úspechu značky Ecocapsule®

Tomáš Žáček, spoluautor projektu Ecocapsule®: „Skvelý tím z Brichta & Partnersnám zastrešuje pre Ecocapsule® komplexnú ochranu našich IP práv, od ochranných známok až po futuristické dizajny, ktoré sú pre naše mikrodomy príznačné. Vďaka nim chápeme význam IP ochrany nielen ako právneho nástroja, ale ako kľúčového aktíva v podnikaní.“

Novinka Ecocapsule Box: Sebestačné bývanie s rozlohou 24 m²

V súčasnosti prišli šikovní vývojári z Ecocapsule® s prevratnou novinkou so sloganom „think inside the box“. Ecocapsule Box je väčšia, dvojizbová modulárna jednotka s rozlohou 24 m² určená na trvalé bývanie mimo sietí. Ponúka priestranné a plne sebestačné ubytovanie, ktoré si generuje vlastnú energiu, a umožňuje žiť udržateľne bez spoliehania sa na externé služby.

Glamping v Tatrách: Prvé modulárne jednotky už v prevádzke

Prvé tri boxy si našli svoje miesto v srdci tatranskej prírody, kde vytvorili unikátny glampingový rezort.

Ochrana dizajnu: Čo si dizajnéri často neuvedomujú

V oblasti dizajnov však nejde len o to, čo vytvoríte dnes – ale aj o to ako myslíte do budúcnosti. Každá nová verzia produktu, hoci s malými úpravami, potrebuje individuálne posúdenie a častokrát aj novú ochranu. Mnohí dizajnéri sa mylne domnievajú, že raz zaregistrovaný dizajn ich chráni navždy a pre všetky ďalšie generácie produktu. To však nemusí byť pravda. Nový dizajn nemusí spadať do rozsahu pôvodnej ochrany. Dizajn sa vyvíja, a spolu s ním sa musí vyvíjať aj stratégia jeho ochrany.

Dizajn ako konkurenčná výhoda a strategické aktívum

Z pohľadu priemyselných práv je dizajn definovaný ako vonkajšia úprava výrobku alebo jeho časti spočívajúca v znakoch, ktorými sú najmä línie, obrysy, farby, tvar, štruktúra alebo materiál samého výrobku alebo jeho zdobenina. Chránený môže byť len taký dizajn, ktorý je nový a má osobitý charakter. V prípade Ecocapsule® ide najmä o unikátny tvar, oblé línie, špecifické rozmiestnenie a tvar okien, dverí či integrovaných technických prvkov, ktoré spolu tvoriajedinečný vizuál, ktorý odlišuje Ecocapsule® od akéhokoľvek iného produktu na trhu. Takto chránený dizajn nie je len otázkou estetiky. Je to strategické aktívum, ktoré má priamy vplyv na hodnotu spoločnosti a konkurenčnú výhodu.

Chráňte svoju víziu: IP stratégia na mieru od Brichta & Partners

Ecocapsule® nie je len dizajnovým experimentom – je to značka a vízia. Vďaka správne nastavenej spolupráci s odborníkmi si slovenský startup ochránil to najcennejšie: svoju myšlienku. Pre iné spoločnosti je to jasný odkaz – ak chcete rásť, chráňte to, čo tvoríte. A chráňte to priebežne a dôsledne.

Chcete komplexnú IP stratégiu aj pre svoju spoločnosť?

Obráťte sa na náš tím z Brichta & Partners – pomôžeme vám ochrániť vaše duševné vlastníctvo, produkty aj dizajn pred konkurenciou. Strategicky, legálne a udržateľne.