Novinky a články

Pre aktuálne právne novinky a odborné analýzy nás sleduje na našom LinkedIne, alebo sa prihláste na odber nášho newslettera.
Sep 17, 2025
|
Petra Húšťavová
Štatutári: Kto sú a za čo zodpovedajú?
Malé a stredné podniky pri svojom vzniku upriamujú pozornosť na svoj podnikateľský nápad, zákazníkov, financie, marketing a úprava konania štatutárneho orgánu zostane formalitou.
Sep 11, 2025
|
Halina Makovníková
Prečo je značka viac než len symbol: Hodnota brandu v konkurenčnom prostredí
V homogénnom konkurenčnom prostredí, kde sú produkty či služby často nerozlíšiteľné a cena je ľahko porovnateľná, sa práve značka stáva jedným z najvýraznejších diferenciátorov. Nie je to len pekné logo a emocionálna reklama, ide o komplexný súbor vnímania, skúseností a väzieb, ktoré si zákazníci spájajú s vašou firmou.
Aug 25, 2025
|
Tomáš Koiš
Unikátne off-gridové bývanie chrániace budúcnosť - navrhnuté Slovákmi z Ecocapsule® je príkladom toho, ako môže slovenský dizajn zaujať celý svet.
Zistite, ako slovenský startup Ecocapsule® mení pohľad na bývanie vďaka inovatívnym mikrodomom a prečo je strategická IP ochrana dizajnu kľúčom k úspechu na globálnom trhu.
Aug 11, 2025
|
Matej Ondrejka
M&A a VC nielen pre startupy: Letter of Intent vs. Term Sheet. Na čo slúžia a aké sú medzi nimi rozdiely?
Po dosiahnutí neformálnej dohody o komerčných parametroch transakcie (napr. investícia do cieľovej spoločnosti prostredníctvom nových obchodných podielov / akcií alebo pri akvizícii obchodných podielov / akcií od zakladateľov a ostatných spoločníkov cieľovej spoločnosti) dochádza spravidla k zaznamenaniu tejto dohody v písomnej forme prostredníctvom Letter of Intent alebo Term Sheet, ktoré následne slúžia ako podklad pre vypracovanie finálnej záväznej transakčnej dokumentácie.
Aug 11, 2025
|
Milan Čápka, Petra Húšťavová
Zodpovednosť štatutárneho orgánu za nepodanie návrhu na konkurz
Nie je novinkou, že spleť podnikateľských povinností je široká a veľakrát, aj pri vynaložení nemalého objemu času a starostlivosti, niečo prehliadneme. Spektrum povinností každým dňom narastá a každý podnikateľ sa snaží v dnešnej dobe minimálne ustáliť svoje podnikanie a má jasný cieľ - zvýšiť tržby a byť medzi konkurenciou úspešný.
Jul 31, 2025
|
Andrea Boboková
Od plastového odpadu k inovácii, ktorá mení svet. Príbeh úspešnej značky: TERRATICO
Slovenská firma TERRATICO zaujala silným príbehom udržateľnosti a inovácií. Premenila problém plastového odpadu na príležitosť a vyvinula stavebný materiál, ktorý je úplný game changer.
May 19, 2025
|
hnonline.sk
„Nestačí mať nápad. Musíte ho aj ochrániť.“ Tatiana Brichtová o sile IP a sebavedomí slovenských firiem
Hoci mnohí dnes vidia budúcnosť Slovenska skepticky, Tatiana Brichtová, zakladateľka advokátskej kancelárie Brichta & Partners, vníma úplne iný trend. V rozhovore hovorí o narastajúcom sebavedomí slovenských technologických firiem, význame duševného vlastníctva, sile značky, aj o tom, prečo nestačí len inovovať – ale aj múdro chrániť to, čo tvoríme. A tiež prečo právo a odvaha musia ísť ruka v ruke.
May 19, 2025
|
trend.sk
Pravnická firma roka 2025
Právnický trh sa mení. Lokálne kancelárie rastú, AI mení pravidlá hry