News & Articles
For the latest legal updates and expert insights, follow us on LinkedIn, or subscribe to our newsletter.

Oct 20, 2025
|
Halina Makovníková
Výhody dvojitej známkovej ochrany a teritoriálna pôsobnosť ochranných známok
Ochranná známka nie je len symbol alebo logo, je to identita značky. Predstavuje hodnotu, dôveru a povesť, ktorú si podnikateľ buduje dlhé roky. Ak niekto vlastní známku SAMSUNG, ŠKODA, alebo PUMA má právo zabrániť iným subjektom, aby používali rovnaké alebo mätúco podobné označenia pre rovnaké tovary či služby.

Oct 14, 2025
|
Miroslava Antalová
Ochranné známky a umelá inteligencia: revolúcia v rešeršiach
V našom predchádzajúcom článku sme sa pozreli na svet ochranných známok trochu z nadhľadu. Povedali sme si, aké typy označení možno registrovať, ako prebieha proces registrácie, aké sú najčastejšie chyby, a aké výhody prináša ochranná známka firmám. Dnes sa zameriame na jeden konkrétny krok, ktorý často rozhoduje o úspechu či neúspechu celej registrácie, a tým je rešerš pred podaním prihlášky ochrannej známky. A ešte presnejšie na to, ako tento proces mení umelá inteligencia (AI).

Oct 9, 2025
|
Halina Makovínková
Registrácia ochrannej známky: Prečo je kľúčová pre ochranu vašej značky a reputácie
Ochranná známka je v súčasnosti jedným z najdôležitejších nástrojov, ktoré má podnikateľ k dispozícii, ak chce chrániť svoje meno, výrobky a služby pred konkurenciou. V čase, keď je trh zaplavený množstvom produktov a keď sa zákazníci denne stretávajú s obrovskou ponukou, je čoraz ťažšie odlíšiť sa a vybudovať si dôveru spotrebiteľov. Práve ochranná známka poskytuje firmám jedinečnú identitu, ktorá sa stáva nielen vizitkou, ale aj zárukou kvality a symbolom dôvery.

Oct 9, 2025
|
Matej Ondrejka
M&A a VC nielen pre startupy: Share Deal vs. Asset Deal. Aké sú medzi nimi rozdiely, aké majú výhody/nevýhody pre kupujúceho a predávajúceho.
Pri akvizíciách spoločností sa najčastejšie využívajú dve základné formy transakcií – kúpa podielov (Share Deal) alebo kúpa majetku spoločnosti (Asset Deal). Každá z nich má svoje výhody, riziká a daňovo-právne dôsledky.

Oct 3, 2025
|
Halina Makovníková
Prečo je značka viac než len symbol: Hodnota brandu v konkurenčnom prostredí
V homogénnom konkurenčnom prostredí, kde sú produkty či služby často nerozlíšiteľné a cena je ľahko porovnateľná, sa práve značka stáva jedným z najvýraznejších diferenciátorov. Nie je to len pekné logo a emocionálna reklama, ide o komplexný súbor vnímania, skúseností a väzieb, ktoré si zákazníci spájajú s vašou firmou.

Oct 3, 2025
|
Tomáš Koiš
Unikátne off-gridové bývanie chrániace budúcnosť - navrhnuté Slovákmi z Ecocapsule® je príkladom toho, ako môže slovenský dizajn zaujať celý svet.
Zistite, ako slovenský startup Ecocapsule® mení pohľad na bývanie vďaka inovatívnym mikrodomom a prečo je strategická IP ochrana dizajnu kľúčom k úspechu na globálnom trhu.

Oct 3, 2025
|
Matej Ondrejka
M&A a VC nielen pre startupy: Letter of Intent vs. Term Sheet. Na čo slúžia a aké sú medzi nimi rozdiely?
Po dosiahnutí neformálnej dohody o komerčných parametroch transakcie (napr. investícia do cieľovej spoločnosti prostredníctvom nových obchodných podielov / akcií alebo pri akvizícii obchodných podielov / akcií od zakladateľov a ostatných spoločníkov cieľovej spoločnosti) dochádza spravidla k zaznamenaniu tejto dohody v písomnej forme prostredníctvom Letter of Intent alebo Term Sheet, ktoré následne slúžia ako podklad pre vypracovanie finálnej záväznej transakčnej dokumentácie.